Primul gând care îţi vine în minte când dai cu ochii de C-Max este că propunerea celor de la Ford pentru clasa de familie n-are nici o legătură cu aspectul altor monovolume compacte. Dacă segmentul abundă de modele mai puţin înzestrate la capitolul designului, C-Max este una dintre excepţii. Arată bine, are câteva tuşe sportive şi respiră un aer de modernitate, iar sub capotă poate primi un excelent motor diesel de 1.6 litri, cum a fost cazul versiunii avute la test.
Cel puţin în teorie, majoritatea celor care îşi doresc o maşină de familie confortabilă şi încăpătoare se vor orienta spre o motorizare pe motorină.
În cazul C-Max, alegerea este câştigătoare, deoarece dieselul de 1.6 litri şi 115 CP consumă puţin, în condiţiile în care oferta cuplului este impresionantă pentru această cilindree, cu 285 Nm disponibili de la 1.750 rpm. Transmisia manuală în şase trepte ajută la atingerea unor valori excelente: în ciclu urban n-a sărit de 6 l la suta de kilometri parcurşi, pentru ca în regim de autostradă să se stabilizeze la 6,3 l, în condiţiile unei viteze de croazieră de 130 km/h şi cu patru oameni şi bagajele aferente în portbagaj. Acesta a fost de altfel şi scopul constructorului, de a produce un model de familie cu consum mic şi confort mare.
Deşi C-Max generează la exterior o tentă sportivă, interiorul este şi mai surprinzător. Având ca ţintă atragerea familiilor tinere, modelul a primit un bord pe această direcţie, cu inserţii metalice. Volanul abundă de comenzi, fiind poate un pic prea multe butoane la dispoziţia şoferului, iar cele trei locuri din spate pot fi pliate, separat. Spaţiul de care beneficiază pasagerii este suficient, cu un plus pentru cei din faţă, ale căror scaune sunt foarte confortabile.
Cu un volum de 471 litri, portbagajul este suficient pentru a primi genţile unei familii cu doi copii la plecarea în vacanţă. C-Max