Medeea Marinescu (37 de ani) îşi rememorează copilăria petrecută pe platourile de la Buftea, unde a filmat, pe când avea doar 6 ani, filmul „Maria, Mirabela“. Actriţa care a jucat în ultimul timp în filme franţuzeşti spune că regizorii români au prejudecăţi în ceea ce o priveşte, şi o distribuie doar în roluri de „fată fină“.
Proveniţi dintr-o familie de cineaşti, cu ce se ocupau mai exact părinţii dumneavoastră?
Tata este operator de imagine, unul dintre operatorii importanţi ai acestei ţări. A filmat la „Ion", „Proba de microfon", „Saltimbancii". Iar mama este macheuză de cinema.
Aşa se face că aţi crescut în mediul acesta.
Alături de tatăl ei, operator de imagine, pe platourile de filmare de la Buftea Fotografii: colecţia personală
Mă luau la filmare cu ei, am crescut în cabinele de machiaj, pe vremea aia se chemau cinemobile - când se filma în deplasare. Am şi o poză cu mine la filmările tatei de la Ion, sunt aşezată sub trepiedul camerei, şi eram acolo cu o mână la falcă, privind secvenţa ca un regizor. Platourile de filmare atunci erau la Buftea, le ştiam pe dinafară.
Aveţi imagini-amintiri ale acelei lumi?
Amintirile cu detalii se estompează cu timpul, dar rămân senzaţiile. Şi senzaţia mea când intram la Buftea era de imensă bucurie. Erau tot felul de decoruri, era grădina din faţa lacului, unde puteam să alerg în voie, aveam peruci, costume, recuzită de epocă, şi mă jucam cu toate, era acolo tot ce-şi putea dori un copil, un fel de Disneyland.
La filmările „Maria, Mirabela" aveaţi şase ani. Vă mai amintiţi perioada aceea?
Sigur că da. Gopo (n.r. Ion Popescu Gopo, regizorul filmului „Maria, Mirabela") ne plimba foarte mult prin Buftea, înainte de a începe filmările şi născocea poveşti. Ne plimbam ore în şir printre decoruri şi ne întreba dacă ne plac, conta părerea noas