Echiparea modelului Opel Insignia cu tracțiune integrală poate părea o idee costisitoare și fără rost. Această percepție se modifică radical odată ce încerci vehiculul pe drumuri de munte.
Segmentul D al pieței autohtone nu este deloc neglijabil. Circa 8% din totalul vânzărilor de autoturisme fac parte din această clasă, iar printre liderii acestei piețe se află modele cu nume importante, precum Volkswagen Passat, Skoda Superb sau Ford Mondeo. Prin urmare, pentru a putea emite pretenții într-o companie atât de selectă, este nevoie tot timpul de ceva nou și, dacă se poate, de un pachet de dotări mai bun decât cel al concurenței. Cu intenția clară de a ocupa un loc fruntaș în segment, Opel a introdus în oferta pentru Insignia posibilitatea de a opta pentru sistemul de tracțiune integrală „4x4 Adaptive“.
Desigur, această opțiune are și un preț care, de această dată, nu este neglijabil: 2.345 euro. În cazul versiunii testate, Sport, dotată cu propulsorul CDTI Ecotec de 2.0 litri și 160 CP, această sumă se adaugă prețului standard de 28.595 de euro.
Ambianță premium
Subiectul testului nostru a fost echipat de reprezentanța Opel în România, pe lângă sistemul de tracțiune integrală, cu tapițerie din piele „Indian Summer“, faruri bi-xenon, senzori parcare față-spate, vopsea metalizată „mahon“ și alte elemente menite să facă viața la bord cât mai plăcută și confortabilă. Prețul total cu TVA: 37.685 euro. Deși nu este deloc o sumă mică, o Insignia astfel configurată are toate șansele să încânte chiar și utilizatorii unor vehicule din segmente superioare.
Lăsând însă deoparte mulțimea de dotări-standard sau opționale, trebuie spus că principalul atu al modelului testat este, pe lângă un design atractiv, sistemul de suspensie. Modul în care Insignia absoarbe șocurile provocate de denivelările din asfalt este impresionant. Puține dintre concurent