Părinţii fac totul pentru ca micuţii să aibă ce-şi doresc, iar companiile ştiu acest lucru. Copiii sunt asaltaţi, zi de zi, direct sau indirect de mesaje publicitare. Copiii nu deţin bani pentru a-şi cumpăra produse, dar au putere de convingere asupra părinţilor. Cât de moral este însă marketingul îndreptat către cei mici?
În ultimii ani, cercetările făcute în domeniul publicităţii au evidenţiat importanţa copiilor în marketing. Iar companiile nu s-au dau înapoi în a folosi acest potenţial. „Copiii reprezintă o parte semnificativă a grupului-ţintă a companiilor atât pentru că au o influenţă mare asupra deciziilor pe care le vor lua părinţii lor, dar şi pentru că sunt viitori cumpărători adulţi", susţin reprezentanţii Sigur.Info, portal care are ca scop siguranţa copiilor pe internet, parte a Organizaţiei Salvaţi Copiii.
Citiţi şi:
Copiii săraci, victimele producătorilor de tutun
Cum arată reclamele viitorului
Studiile realizate în România arată că cei mici au început să folosească internetul, inclusiv reţelele de socializare, încă de la vârste fragede - aproximativ 7 ani. Iar mediul online reprezintă, în ultima vreme, şi cea mai importantă resursă prin care companiile ajung la ei.
Ioana Arsene, în vârstă de 35 de ani, din Bucureşti, simte pe pielea ei, de mai bine de doi ani, ce înseamnă targetarea copiilor de către publicitari, pe internet. Ea lucrează la o firmă de IT, iar băiatul ei, în vârstă de 12 ani, este obişnuit de mic cu calculatorul şi cu internetul. „Am considerat întotdeauna că un control agresiv nu l-ar feri de pericolele de pe internet, însă cred că cea mai mare problemă o constituie în acest moment publicitatea online", crede Ioana. Îşi aminteşte foarte bine crizele de isterie ale fiului său în faţa rafturilor cu gadgeturi pe care şi le dorea doar pentru că a văzut câteva afişe publicitare online.