Una din bancile din top5 a vrut sa lanseze un card, drept pentru care a comandat un studiu legat de posesorii/utilizatorii de asemenea produse. Pe langa lucruri pe care le stiam (ca majoritatea posesorilor platesc rar cu cardul si folosesc bancomatele o data pe luna ca sa isi retraga salariul) studiul a venit si cu cateva lucruri noi. Sa “navigam” putin printre rezultate, adaugand ca ceea ce veti citi mai jos este “din spatele cortinei”. Veti afla cum se “confectioneaza” o campanie de lansare a unui card, scrie Dan Popa pe blogul lui.
Se stie ca in medie, un român deţine 1.2 – 1.5 carduri, cardul fiind serviciul financiar cu cea mai mare incidenţă.
Marea majoritate a cardurilor bancare sunt de debit (89% din totalul cardurilor si 87% din cardul principal utilizat), urmate de cel de credit, cel cu overdraft şi cel destinat cumparaturilor.
Daca va uitati la graficul reflectand problemele pe care clientii le raporteaza in legatura cu bancile de la care au carduri, veti probleme cu bancile Foto: Hotnews
gasi criterii ca “lipsa de flexibilitate” in relatia cu clientii (campion pare BRD, urmat de Bancpost si Raiffeisen). Au fost luate in calcul mai multe criterii, nu doar in-flexibilitatea relatiei cu clientii)
Din “spatele” pregatirii campaniei. Cum a fost “desenat” produsul?
Ceea ce urmeaza este citat din materialele de pregatire ale campaniei
“Proiectul trebuie gandit holistic, respectiv toate vizualurile vor fi in linie. Copy-ul va fi construit in maniera campaniei de card de cumparaturi: beneficiu emotional (in headline) + beneficiu rational (in paragraful introductiv). Fiind vorba de materiale informationale despre diferite caracteristici ale cardului de cumparaturi, am ales un element vizual comun, usor de identificat in fiecare layout, dar pe care sa-l “adaptam“ fiecaruia din avantajele descrise detaliat in leaflet.