Adrian Stanescu Reteaua de socializare Facebook a depasit in iunie peste 3,6 milioane de utilizatori, ceea ce reprezinta o adevarata mina de aur pentru companii, in batalia pentru atragerea consumatorilor. Despre tarifele, formele si avantajele publicitatii targetate, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Adrian Stanescu (foto), managing partner Thinkdigital, una dintre cele mai mari retele de publicitate online, autorizata sa vanda reclama in Romania pentru Facebook, dar si pentru publisheri locali si internationali precum Microsoft.
DailyBusiness: Care este de obicei bugetul mediu investit de o companie si care este perioada medie pentru care se cumpara spatiu publicitar pe Facebook?
Adrian Stanescu: In general, bugetul mediu investit pentru o campanie CPC (cost per click) pe Facebook este de 2.000-3.000 euro, iar perioada pentru care se cumpara spatiu publicitar este de aproximativ doua luni. Costurile pentru campaniile de Reach Block sau Engagement Ads sunt in jur de 13.000 de euro, iar perioada de cumparare a spatiului este de o zi in cazul campaniilor de Reach Block si de doua saptamani pentru cele de Engagement Ads.
DB: Ce reprezinta Reach Block si Engagement Ads?
AS: Reach Block este o campanie de "engagement ads" afisata pe home page-ul fiecarui user din Romania care se autentifica in site-ul Facebook.com in ziua in care se desfasoara campania. Engagement Ads reprezinta reclamele interactive ce pot lua mai multe forme, cum ar fi Video commenting, Event ads, Like ad si care permite crearea unei interactivitati intre utilizator si brand.
DB: Daca ar fi sa facem un top al celor mai promovate produse si servicii pe Facebook, care ar fi acestea?
AS: Cei mai mari investitori in publicitatea pe reteaua de socializare Facebook sunt din domeniul bunurilor de larg consum,telecomunicatiilor, bancar, IT si comert electron