Orange si Vodafone, principalii doi marioperatori de telefonie mobila si date mobile de pe piata romaneasca, incearca sase reinventeze in tentativa de a face fata scaderii afacerilor si posibileiintrari in piata a celui mai mare operator telecom din Germania, T-Mobile, carear putea lua locul Cosmote din 2012.
Piata telecom a mers destul de prost in ultimii ani. Primii trei operatori telecom, Orange, Vodafone si Cosmote, au pierdut intr-un singur an 1,74 milioane de clienti. In 2010, niciun operator telecom local nu a mai inregistrat afaceri de peste 1 miliard de euro.
Dupa ce in 2009, Vodafone a iesit din liga firmelor de 1 miliard de euro, in 2010 si veniturile Orange au scazut sub acest nivel.
„Situatia din Romania si Bulgaria este atat de severa, incat o revenire a vanzarilor ar putea sa inceapa abia dupa 2013”, declara, recent, Roland Mahler, seful diviziei Deutsche Telekom (DT) pentru Europa.
In fata provocarilor crizei si concurentei tot mai acerbe, atat Vodafone cat si Orange si-au schimbat sefii si au lansat noi strategii de business menite a atrage clientii pierduti in anii recesiunii, si a contracara expansiunea Cosmote, in perspectiva intrarii in piata a T-Mobile.
Orange investeste in servicii si cauta sa isi fidelizeze clientii
Bineinteles, cei doi mari jucatori nu si-au facut publice strategiile de business in detaliu, insa din deciziile luate in ultima vreme, se pot trage cateva concluzii.
Orange, cel mai mare operator de telefonie din tara dupa numarul de clienti, si-a adus un nou manager, Jean-François Fallacher, in functia de Chief Executive Officer al companiei, incepand cu 1 iulie.
Noul CEO a declarat ca prioritatea sa va fi sa gaseasca noi modalitati de majorare a veniturilor. In traducere libera, sa ofere solutii care sa atraga cat mai multi clienti.
@