In ultimii cinci ani, piata tranzactiilor online din China s-a marit de circa patru ori, inregistrand la ora actuala un volum ce depaseste 52 miliarde de euro.
Potrivit statisticilor agentiei iResearch, in 2010, vanzarile pe Internet au urmat o curba ascendenta remarcabila, marcata de o crestere de 89,4% fata de anul precedent, relateaza Il Giuornale del Lusso.
Asemenea sectorului social-media, comertul electronic detine in China o serie de caracteristici specifice, care confera acestui segment o nota de originalitate remarcabila in contextul international.
Astfel, majoritatea tranzactiilor se deruleaza utilizand serviciile de plati locale, precum Alipay, Tenpay sau ChinaPay, iar marile site-uri de comert electronic international, cum ar fi, spre exemplu, Amazon, sunt eliminate pur si simplu din peisaj, inlocuite fiind cu echivalentul lor local, Taobao.
Fenomenul de "group buying", respectiv cumpararea colectiva de produse si servicii la pret redus, isi afla originile chiar in China, unde ofertele speciale si actiunile colective se pliaza perfect pe cultura si traditiile locale.
In China se inregistreaza mai bine de 4.000 de site-uri de group-buying, iar prezenta unor entitati internationale in cadrul acestei matrici presupune debarcarea intr-o piata cu un volum de circa 4.500 miliarde de yuani (cca. 468 miliarde euro), realitate cu care se confrunta in prezent Groupon.
Platformele e-commerce tind sa se extinda cu o viteza uimitoare in domeniile fashion si produse de lux, identificandu-se teren fertil specific local, precum P1 Mall si Meilihui, alaturi de care regasim si firme de renume international precum YOOX, companie italiana care inca din 2010 se straduieste sa isi castige o pozitie stabila pe piata online din China.
In conditiile in care evolutia lumii digitale a impus un ritm