"Dacă şi-ar fi arătat patru dinţi, ar fi fost prea puţin. Zece ar fi fost prea mult. Iar cinci sau nouă ar fi produs un 'efect inestetic'. Aşa că însoţitoarele de vagoane au zâmbit arătându-şi câte şase sau opt dinţi, lucru pe care l-au exersat de zeci de ori înainte, îndesându-şi scobitori în fălci", scrie The Guardian.
Acesta este doar un episod al pregătirii extrem de minuţioase pentru lansarea noului tren de mare viteză al Chinei, care poate atinge 300 km/h. Garniturile vor fi disponibile publicului începând de vineri, 1 iulie, când ţara sărbătoreşte 90 de ani sub conducerea partidului comunist.
Însă zilele trecute, reprezentanţii presei au fost plimbaţi pe cei 1.318 km dintre Beijing şi Shanghai, traseu încheiat în doar 4 ore şi 44 de minute. "Este mândria Chinei", spune He Huawu, inginerul-şef al Ministerului Căilor Ferate, despre linia de mare viteză care a fost construită, în doar trei ani şi trei luni, cu 23,6 miliarde de euro.
Trenul de mare viteză, o alternativă pentru transportul aerian
Chinezii nu se opresc însă aici şi vor să construiască cea mai mare reţea de cale ferată de mare viteză din lume, care să totalizeze 16.900 de km. Guvernul plănuieşte să cheltuiască, în acest scop, 21 de miliarde de euro doar în acest an. "Nu ne vom opri şi nu vom reduce din investiţii", asigură Hu Yadong, viceministrul Căilor Ferate. Totuşi, chinezii au redus deja viteza maximă, care iniţial era de 350 km/h. Tăierea are legătură cu măsurile de siguranţă a călătorilor, protecţia mediului şi cu reducerea preţului biletelor.
Chiar şi aşa, trenul de mare viteză înjumătăţeşte timpul necesar parcurgerii distanţei dintre Beijing şi Shanghai, care până acum era de zece ore. Astfel, noul tren pune în pericol companiile aeriene, care au început deja să scadă preţul biletelor de avion. Transportul feroviar are, faţă de cel aerian, avantajul că le permit