Lansarea oficială în România a tabletei de la Apple iPad 2, care a avut loc vineri 24 iunie la ora 18 în câteva zeci de magazine din România, a trecut neobservată în condiţiile în care gadgetul se vindea deja pe piaţă încă din aprilie, iar unii clienţi au preferat să trimită comenzile prin internet.
Vineri la ora 18,00, la magazinul iStyle din Băneasa Shopping City - cel mai mare parc comercial din România -, un singur client, o tânără din Olanda, aştepta să cumpere iPad 2.
De vineri până duminică numărul tabletelor iPad 2 vândute a trecut de 170, a precizat pentru ZF Dora Popeneciu, director general iStyle România, unul dintre cei mai mari reselleri ai Apple pe piaţa locală. "Din cele 170 de unităţi, am vândut 40 prin intermediul magazinului online", a spus Popeneciu. Compania a importat momentan un număr de 1.000 de iPad 2.
La eMag, cel mai mare retailer IT&C local, peste 100 de iPad 2 s-au vândut în câteva zeci de minute, a precizat pentru ZF Radu Apostolescu, vicepreşedinte al eMag. "Am epuizat peste 100 de bucăţi în mai puţin de o oră", a spus Apostolescu, fără a oferi alte detalii. "Stocul este foarte limitat deocamdată, sperăm să se rezolve rapid săptămâna viitoare", a adăugat el.
Odată cu intrarea oficială a tabletei pe piaţa din România, respectiv din surse autorizate Apple, preţurile au scăzut şi la retailerii care anterior aveau preţuri mai mari. După miezul nopţii de joi 23 iunie, magazinele locale au început să-şi modifice preţurile pentru iPad 2 sau, după caz, să listeze în premieră acest produs în ofertă. De exemplu, la eMag, cel mai ieftin iPad (16 GB, conexiune WiFi) costă acum 2.099 lei, faţă de 2.500 de lei în aprilie.
În reţeaua de magazine iStyle preţurile sunt similare. Ele variază de la 2.099 de lei pentru versiunea de bază cu 16 Gb şi doar conexiune Wi-Fi până la 3.549 de lei versiunea cu 64 de Gb şi conexiun