Honda a lansat in februarie in Romania o editie speciala Civic GT cu elemente imprumutate de la versiunea Type R, precum grila frontala sport, proiectoarele ceata si evacuarile triunghiulare.
Printre noutatile ce caracterizeaza Civic GT la exterior sunt si jantele Dark Chrome de 17 inch sau elementele cromate ale caroseriei.
Civic, cel mai sportiv model al Honda, vine cu doua motorizari pe benzina, 1,4 litri 100 CP, 1,8 litri 140 CP si trei variante de echipare: GT, Sport si Comfort.
Modelul de test a fost Civic GT cu transmisie manuala in 6 trepte, care are un pret de 20.500 euro cu TVA.
Echiparea GT este disponibila doar cu motorizarea i-VTEC pe benzina de 1,8 litri 140 CP, cu transmisie manuala sau automata.
Motorul de 1,8 litri trage bine si la turatii joase, insa daca vrem sa simtim cu adevarat puterea lui trebuie sa schimbam treptele de viteza la peste 4.000 de ture. Pe langa zgomotul de evacuare, modelul Civic afiseaza in partea stanga scara REV (Revolution-modulated valve control) cu cinci beculete, care incep sa se aprinda pe rand, cand toate sunt aprinse inseamna ca am ajuns la 7.000 de rotatii pe minut.
Masina se comporta excelent pe asfalt bun, insa pe un drum denivelat nu te simti prea bine, suspensia sport te zdruncina.
Civic GT 1.8 a afisat un consum urban de 9 litri la 100 km si de sub 7 litri in afara orasului. Modelul atinge 100 km/h in 8,9 secunde si ajunge la o viteza maxima de 205 km/h. Masina cantareste 1.260 de kg.
Portbagajul are 415 litri cu bancheta nerabatata. Japonezii spun ca sistemul de pliere al scaunelor din spate, de tip “Magic Seats”, impreuna cu unghiul de deschidere al usilor de aproape 90 de grade, fac posibil transportul unei biciclete in Honda Civic.
Bordul modelului Civic este foarte interesant, de tip dual zone. Comenzile sunt bine amplasate, butonul de pornire este