Una dintre cele mai mari facturi pe care armata americană le are de plătit în Irak şi în Afganistan este cea la aer condiţionat. Trupele americane din Orientul Mijlociu folosesc aerul condiţionat atât de mult, încât au de plătit pentru acest lucru 20 de miliarde de dolari pe an, scrie Npr.org.
Banii pe care îi plăteşte statul american pentru a-şi "răcori" armata egalează cu uşurinţă bugetul NASA şi suma pe care G8 a decis să o investească în ajutorarea Egiptului şi a Tunisiei. "În banii aceştia intră şi transportul echipamentelor, carburanţii duşi până în cele mai izolate locuri ale lumii şi tot suportul tehnic şi uman - când pui toată infrastructura asta, se ajunge cu uşurinţă la 20 de miliarde de dolari", a declarat Steven Anderson, un general pensionat care a luptat în Irak.
Pentru a porni un aparat de aer condiţionat la un post din Afganistan trebuie trimis carburant până în Pakistan, apoi acesta "călătoreşte" vreme de 18 zile şi mai mult 1.200 de kilometri până în Afganistan, de multe ori pe poteci şi cărări mici. "Este foarte riscant să transporţi aşa ceva o bucată atât de lungă de drum", a completat Anderson. Generalul a vorbit despre convoaiele care transportă carburanţi, spunând că acestea sunt principala ţintă a localnicilor.
Una dintre cele mai mari facturi pe care armata americană le are de plătit în Irak şi în Afganistan este cea la aer condiţionat. Trupele americane din Orientul Mijlociu folosesc aerul condiţionat atât de mult, încât au de plătit pentru acest lucru 20 de miliarde de dolari pe an, scrie Npr.org.
Banii pe care îi plăteşte statul american pentru a-şi "răcori" armata egalează cu uşurinţă bugetul NASA şi suma pe care G8 a decis să o investească în ajutorarea Egiptului şi a Tunisiei. "În banii aceştia intră şi transportul echipamentelor, carburanţii duşi până în cele mai izolate locuri ale lumii şi tot suportul tehnic