De la 1 iulie, se aplică modificări în procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscală.
Fiscul a modificat, recent, procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscală. Noua modalitate va intra în vigoare începând de vineri, 1 iulie, potrivit ordinului ministrului finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu, care prevede modificarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru firme şi persoane fizice.
Certificatul de atestare fiscală este documentul care dovedeşte întârzierea la plată sau plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor venituri datorate bugetului de stat.
Faţă de modalitatea în vigoare, noile reglementări introduc obligaţia eliberării certificatului din oficiu în anumite situaţii, printre care şi atunci când se schimbă domiciliul fiscal al contribuabilului.
Totodată, înainte să emită certificatul, Fiscul va face, de la 1 iulie, mai multe verificări faţă de situaţia actuală, iar noul formular conţine rubrici în plus, comparativ cu cel aflat încă în vigoare.
Autoritatea fiscală va emite două exemplare ale certificatului sau chiar mai multe, la cererea expresă a solicitantului, dacă acesta menţionează în cererea de eliberare.
Modalităţi de obţinere
Certificatul de atestare fiscală se eliberează la cererea contribuabililor, a unor autorităţi publice sau din oficiu, în situaţia în care se schimbă competenţa de administrare a creanţelor fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau a altor situaţii prevăzute de lege. Atunci când certificatul este cerut de contribuabil sau de autorităţile publice, solicitantul depune o cerere la organul fiscal competent.
Cererea, sau adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală, se depune la registratura administraţiei financiare, se poate trimite prin poştă cu c