Piata serviciilor de chirurgie estetica va incepe de anul acesta sa-si reia cresterea, urmand ca in 2013 sa atinga valoarea de 50 de milioane de euro, pe fondul depasirii recesiunii, este de parere Stefan Jianu, directorul general al Centrului Medical ProEstetica.
“Piata este de circa 40 de milioane de euro acum si va creste si in 2011, (…) urmand ca in 2012-2013 sa se indrepte spre 50 de milioane de euro, ceea ce ne face o piata mai mare decat tarile din jurul nostru, dar una mai mica decat Polonia si Rusia si semnificativ mai mica fata de tarile Europei Occidentale”, spune Stefan Jianu (foto), medic primar chirurg si director general al ProEstetica, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
In anii de criza, piata de profil a scazut cu 20%, atat in Romania, cat si la nivel global, apreciaza medicul, care adauga insa ca, in cazul ProEstetica, efectele negative nu s-au resimtit prea acut. “Vom creste cu 10% in 2011 fata de 2010, cand cifra de afaceri a fost de 1 milion de euro, adica la fel ca in 2009”, precizeaza Jianu.
Potrivit acestuia, piata serviciilor de chirurgie estetica inca nu s-a dezghetat, in conditiile in care “oamenii vor amana ceea ce este costisitor, respectiv procedurile chirurgicale ample, ce presupun inclusiv perioade de recuperare mai lungi, preferand in schimb interventiile mai putin invazive, care se vindeca mai repede si care sunt mai ieftine”.
Printre procedurile cele mai solicitate de femeile care vin la ProEstetica se numara injectiile cu botox, care costa intre 200 si 400 de euro , implantele mamare, cu preturi intre 3.000 si 4.5000 de euro si lipoaspiratia asistata de laser, pentru care se platesc sume de la 1.000 pana la 2.000 de euro. In cazul barbatilor, pe langa injectiile cu botox si lipoaspiratiile, foarte cerute sunt si serviciile care presupun tratamentul ginecomastiei (hipertrofia glandei mamare la bar