Philippe Starck, Bubu în versiune aurită
„Aurul reprezintă, de-a lungul istoriei, simbolul bogăţiei. Etalonul-aur stă la baza sistemelor monetare. Acest metal preţios este, mai mult ca niciodată, o barieră în calea inflaţiei şi, în consecinţă, o valoare-refugiu în această perioadă de instabilitate finanaciară. Această valoare, ce dă sentimentul siguranţei, se regăseşte în folosirea aurului ca element stilistic. El reprezintă adevărata valoare a lucrurilor. Este un simbol al forţei şi al încrederii", afirma recent olandeza Li Edelkoort, fosta directoare a prestigioasei Academii de Design de la Eindhoven.
Reîntoarcerea la Epoca de Aur
Lămpi de Tom Dixon, expuse la Târgul de la Milano
Barometru în reacţia decorativă, ultima săptămână a modei pariziene, de la începutul lunii martie, a acoperit podiumurile cu taioare pantalon aurii de la „Balmain", cu rochii brodate cu fir de aur de la „Dries Van Norten". Fenomenul apare şi în designul de interior. Renumitele studiouri „Maxalto" sau „Silvera" îl folosesc în tuşe discrete, de la noile mese joase sau lustrele bizare, care păreau că se mişcă reflectând trecerea vizitatorilor prin expoziţie, dând un efect hipnotizant, create de cunoscutul designer englez de naţionalitate tunisiană Tom Dixon, la piesele de iluminat „XO1" ale tânărului suedez Carl Hagerling, al cărui studio din Malmö dă de câţiva ani tonul şi în mobilierul de interior.
Marc Quinn, statuia de aur Kate Moss, contorsionista
Primele semne au apărut încă înaintea crizei din 2006 şi au continuat după aceea. Senzaţia Târgului Internaţional de Artă Contemporană de la Paris, din 2008, a fost o sculptură a englezului Marc Quinn, din aur masiv, reprezentând-o pe fostul manechin Kate Moss în poziţia unei contorsioniste. Preţul era de 3.000.000 de euro. La Salonul de mobilă de la Milano, în acelaşi an, taburetul cult „Bubu I" al lui