Salonul Aeronautic Internaţional de la Bourget, din nordul Parisului, şi-a închis duminică porţile cu un bilanţ comercial excepţional pentru constructorul european Airbus. Constructorul european a realizat o performanţă absolută, altfel spus cel mai bun bilanţ din istoria participărilor sale la saloanele de acest tip.
Salonul de la Bourget are loc o dată la doi ani, în alternanţă cu cel de Farnborough din Marea Britanie. Mai precis, Airbus a semnat contracte pentru 730 de aparate, ceea ce reprezintă o cifră de afaceri de 72 de miliarde de dolari. Avionul cel mai bine vîndut este A320 Neo.
200 de exemplare din acest prototip au fost cumpărate numai de compania AirAsia bazată în Malaezia. Din 2010, cînd a fost lansat acest avion, au fost înregistrate pînă acum 1029 de comenzi.
Bilanţul este excelent şi la capitolul participării: 145 000 de profesionişti s-au deplasat la Salon precum şi 200 000 de vizitatori. Această ultimă cifră vorbeste despre fascinatia pe care o resimte în continuare marele public în fata a tot ceea ce tine de avioane, performante aeronautice si tehnologie spatială. Printre spectacolele cele mai aplaudate au fost cele oferite de avionul de vînătoare francez Rafale, de avionul gigantic A380, de elicopterul X3 sau de parada traditională a patrulei aeriene franceze.
În ultima zi, cu timp favorabil, a putut zbura şi un avion experimental solar, dovedind deci că un aparat poate zbura fără nici o picătură de kerozen. Această "libelulă gigantică" este alimentată cu energia furnizată de 12 000 de celule fotovoltaice care pun în miscare 4 motoare electrice.
O altă concluzie pe care o trag specialistii după încheierea acestui salon: clubul marilor constructori de avioane, mai ales cu destinaţie militară, rămîne în continuare unul restrîns, deşi ţări în curs de dezvoltare precum China sau India încearcă să îşi facă loc pe p