În duelul nemilos GPS tradiţional vs telefon mobil cu platformă de navigaţie, a doua tabără obţine un puternic sprijin din partea gigantului Google odată cu disponibilitatea şi pentru ţara noastră a serviciului de navigare adaptat segmentului smartphone.
Conform studiilor de piaţă, vânzările de celulare cu platformă GPS au crescut cu 97% în 2010 iar segmentul smartphone a trecut de 25% chiar în comercializarea operatorilor locali (în acest an).
În acest context, serviciul "Navigare cu Hărţi", de la Google este lansat şi în România, aplicaţia gratuită funcţionând pe telefoanele mobile cu GPS şi cu sistem de operare Android 1.6 sau versiune recentă. Navigarea foloseşte conexiunea de internet a telefonului mobil pentru a furniza cele mai recente hărţi sau informaţii despre diferite obiective, cum ar fi companii, restaurante sau cafenele. Utilizatorii nu trebuie să achiziţioneze sau să actualizeze hărţile, deoarece au acces la cea mai recentă versiune a hărţilor Google. Totodată, au posibilitatea să vizualizeze în diferite modalităţi ruta, atât de la nivel stradal (incvlusiv Street View), cât şi din aer. Pentru cei care folosesc conexiunea de date, pentru hărţi prin GPS, tarifele de roaming rămân însă o problemă importantă.
Pe această piaţă dură, producătorii tradiţionali de GPS-uri ataşează din ce în ce mai multe servicii suplimentare (actualizări gratuite de hartă, informaţii de ultimă oră din trafic), hărţi 3D, acces la internet (prin conectare bluetooth la un terminal cu EDGE/3G). Şi nu în ultimul rând, preţuri mult mai mici la GPS-uri, pentru oferta din acest an.
În duelul nemilos GPS tradiţional vs telefon mobil cu platformă de navigaţie, a doua tabără obţine un puternic sprijin din partea gigantului Google odată cu disponibilitatea şi pentru ţara noastră a serviciului de navigare adaptat segmentului smartphone.
Conform studiilor de pi