Producatorii de GPS-uri se reorienteaza catre conceperea de aplicatii si soft-uri imbunatatite, lasand in urma dezvoltarea echipamentelor hardware. Si asta pentru ca lansarea de catre Google a aplicatiei gratuite de navigare disponibila pentru smartphone ii pun in fata unei concurente nemaiintalnite pana acum pe aceasta piata.
Pe de alta parte, utilizarea telefonului mobil pe post de GPS duce la facturi uriase cand vine vorba de tarifele de accesare a roamingului, atunci cand utilizatorul de Internet se afla peste hotare.
La randul lor, producatorii spun ca deja zona de hardware incepe sa scada ca pondere pe piata de GPS, in favoarea serviciilor adaugate, precum a hartilor si update-urilor si a informatiilor din trafic.
Dan Bulucea, country manager Google Romania, a declarat ca scopul companiei nu este sa scoata din business producatorii de echipamente GPS, adaugand ca din cresterea competitiei pe aceasta piata au de castigat utilizatorii.
Costul cu roamingul, principalul dezavantaj
Bulucea a precizat ca "Navigare cu Harti" nu va inlocui alte sisteme, dar principalul atuu il reprezinta faptul ca telefonul mobil si aplicatia sunt la indemana, fara sa ai nevoie de un dispozitiv similar.
Totodata, reprezentantul Google Romania a atentionat ca "daca pleci intr-o tara straina, nu e eficient sa te loghezi la roaming".
Referitor la faptul ca aplicatia lansata luni pentru Romania este disponibila in mod gratuit, directorul Google a spus ca modelul de business al companiei pe care o reprezinta este unul singur, respectiv cel bazat pe advertisingul targetat.
Bulucea a precizat ca veniturile Google vin din acest tip de publicitate, amintind de aplicatia Google Maps care este un model ce "permite companiilor sa se promoveze atunci cand cineva cauta un anumit serviciu. Astfel,