… ceea ce trebuia sa se intample, s-a intamplat. Cand a inceput toata nebunia licitarii brandului Academiei Catavencu, am scris un text – …brandurile in presa. Catavencu. Cat mai costa un ziarist? Dar un om?. Concluzia era urmatoarea:
“Habar nu am cine va castiga (a castigat) brand-ul – si, sincer sa fiu, nu ma intereseaza. Adamescu (Romania Libera) sau Adrian Sarbu (MediaPro), Voiculescu, Patriciu sau vreun milionar oltean. Ma lasa nemuritor si rece.
Brandurile nu ma intereseaza. Nici banii. Ma intereseaza oamenii din spatele lor. Daca un om isi poate imagina ca, achizitioanand un ‘brand’, achizitioneaza si oameni, sa-i fie de bine. Pe unii ii va. Dar nu pe toti. Un brand fara oameni nu face nici doua parale, daramite un million si jumatate de euro.
V-am spus – sunt de moda veche.”
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/%E2%80%A6-brandurile-in-presa-catavencu-cat-mai-costa-un-ziarist-dar-un-om-64394.html
Estimp, am aflat ca licitatia a fost castigata de Adamescu – degeaba. Echipa Catzavencilor pleaca la Adevarul Holding si scot acolo, de miercuri, dupa cum a anuntat si Cristian Teodorescu, o noua revista – “Catavencii“. De unde se vede ca Patriciu e, totusi, un negustor mai bun decat Adamescu. De ce sa dai vreun milion de euro be un brand care, vaduvit de oameni, nu face nici doua parale? Mai iscusit, Dinu Patriciu a preferat sa investeasca in oameni, nu in branduri. A iesit si mai ieftin si, nu am nici cea mai mica indoiala, si mai bine. De-acum se poate lauda ca are la butoniera holdingului atat Dilema Veche cat si Catzavencii – ceea ce, trebuie sa recunoastem, nu e de colea.
Adamescu, in schimb, a ramas cu banii luati si cu ochii in soare (daca va mai amintiti, nu-i prima oara in istoria revistei: Catavencu, initial, s-a rupt, echipa s-a desprins si a format Academia Catavencu de pana mai ieri. Cine mai stie astazi