Ministerul Comunicaţiilor lansează spre consultare publică proiectul de lege privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice.
Proiectul de act normativ urmăreşte reglementarea condiţiilor în care furnizorii de servicii şi reţele publice de comunicaţii electronice reţin anumite date ale utilizatorilor. Cu alte cuvinte, operatorii de telefonie şi furnizorii de servicii de internet vor stoca timp de şase luni, datele de identificare a clienţilor şi a destinatarilor, indiferent dacă este vorba despre convorbiri telefonice sau e-mail-uri.
Aceste date ar putea fi folosite de către autorităţi în cadrul cercetării, descoperirii şi urmăririi infracţiunilor grave, spun oficialii Ministerului Comunicaţiilor, scrie money.ro.
Ce tipuri de date se reţin: date necesare pentru urmărirea şi identificarea sursei unei comunicări; date necesare pentru identificarea destinaţiei unei comunicări; date necesare pentru a determina data, ora şi durata comunicării; date necesare pentru identificarea tipului de comunicare; date necesare pentru identificarea echipamentului de comunicaţie al utilizatorului sau a dispozitivelor ce servesc utilizatorului drept echipament;date necesare pentru identificarea locaţiei echipamentului de comunicaţii mobile.
"Dată fiind importanţa datelor de trafic şi localizare pentru cercetarea, descoperirea şi urmărirea penală a infracţiunilor, după cum s-a demonstrat prin cercetări şi experienţa practică a mai multor state membre, la nivel european s-a simţit nevoia de a se asigura că datele generate sau prelucrate în cursul furnizării serviciilor de comunicaţii, sunt păstrate pentru o anumită perioadă, de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de reţele publice de comunicaţii", se arată în comunicat.
Parlamentul României a adoptat la 18 noiem