Peste 530 de kilometri de autostradă vor fi construiţi în următorii ani, se arată în raportul "Măsuri pentru relansarea activităţii economice", postat pe blogul personal de Andreea Paul Vass, consilierul pe probleme economice al premierului Emil Boc.
Valoarea totală a lucrărilor se ridică la peste cinci miliarde de euro, însă doar 276 de kilometri de autostradă, împărţiţi în tronsoane mici, care leagă oraşe vecine, sunt în curs de execuţie şi vor fi gata până în 2013. Pentru alţi 98 de kilometri au fost semnate actele, celelalte tronsoane fiind ori în curs de licitare, ori în curs de semnare, se arată pe blogul consilierului.
În prezent, românii pot circula pe autostrada Bucureşti-Cernavodă, Bucureşti-Piteşti şi Câmpia Turzii-Gilău. În total, 313,5 kilometri, finanţaţi, în mare parte, de la bugetul de stat.
În acelaşi timp, se mai lucrează la alte cinci fâşii de autostradă. Tronsonul Arad-Timişoara, cu o lungime de peste 32 de kilometri, a costat 194 de milioane de euro, mai puţin de jumătate din valoarea totală a fâşiei Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde s-au plătit 291 de milioane de euro doar pentru terenuri, totalul ridicându-se la peste 318 milioane de euro. Se mai lucrează la tronsoanele Medgidia-Constanţa (31,5 kilometri), Deva-Orăştie (32,8 kilometri) şi Suplacu de Barcău-Borş (64 kilometri).
Până în 2013 va fi finalizată autostrada care leagă oraşul Sibiu de vama Nădlac. Tronsonul, care a costat peste 1,1 miliarde de euro face parte din coridorul IV paneuropean pentru folosirea căruia, când va fi gata, românii vor fi nevoiţi să plătească o taxă de autostradă, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Ministrul a precizat atunci că măsura va fi luată la cererea Comisiei Europene, care vrea să se asigure că vor fi bani pentru întreţinerea autostrăzilor construite din fonduri comunitare. Într-un răspuns trimis gândul, oficia