Este o întrebare al cărei răspuns este căutat cu ardoare de analiști, utilizatori sau producătorii de echipamente din piață. Serviciul de navigare pe mobil lansat astăzi de Google, pentru platforma Android, este un concurent redutabil pentru GPS-ul clasic, fără de care mulți șoferi ar fi pierduți, la propriu. Avantajul aplicației Google este instalarea gratuită, ca și update-ul hărților, iar dezavantajul este costul destul de ridicat al traficului de date, îm special în roaming.
La nivel declarativ, producătorii nu sunt deloc îngrijorați. Așa cum și șeful Google românia, Dan Bulucea, a delcarat că aplicația nu își propune să înlocuiască GPS-urile profesionale, deși concurează cu acestea pe anumite segmente. Laura Samson, Country Manager al producătorului de GPS-uri Mio, spune că „noua aplicație este deja disponibilă de ceva vreme pentru țările din Europa de Vest, iar impactul asupra pieței GPS nu a fost încă unul major. Să nu uităm că majoritatea celor care folosesc un dispozitiv de navigație achiziționează dispozitive cu hărți pre-instalate Full-Europe, cu un grad foarte mare de detaliere”. Ce-i drept, detaliile oferite de hărțile Google depinde destul de mult de implicarea utilizatorilor, dar acest lucru poate fi și un beneficiu.
„Pasajul Basarab este deja inclus în harta Bucureștiului”, spune Bulucea. Or această flexibilitate este mai greu de obținut în cazul hărților folosite de producătorii de GPS-uri.
Laura Samson citează și un studiu GfK, dat publicităţii în luna februarie a acestui an, care arată că 89% dintre respondenţii chestionaţi în Germania, Franţa şi Marea Britanie preferă echipamentele GPS dedicate sau încorporate în vehicul.
„Pe lângă acest lucru, 70% dintre cei care folosesc la ora actuală servicii de navigaţie GPS pe telefonul mobil, au declarat că ar prefera un sistem de navigaţie portabil sau încorporat, în cond