Un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public a luat foc din senin in timp ce era oprit in Rond Agronomie. Incidentul s-a produs sambata, in jurul orei 14.30. Flacarile au fost stinse imediat de vatman si de soferul unui autobuz aflat in aproiere. Din primele cercetari reiese ca flacarile ar fi izbucnit de la o defectiune la panoul electric, sefii RATP deschizand o ancheta in acest caz. "Nu stim deocamdata din ce cauza s-a produs incendiul. Flacarile au izbucnit brusc la panoul electric, iar vatmanul a reusit sa-l stinga, nefiind nevoie de interventia pompierilor. Din fericire, nimeni nu se afla in tramvai, acesta fiind oprit in statia terminus din Rond Agronomie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Tramvaiul de pe traseul 1, de tip GT4, a fost ulterior transportat la depou pentru cercetari.
Nu este prima data cand un tramvai al Regiei ia foc. Pe 7 ianuarie, tramvaiul 164, de tip Be4/4, a luat foc in statia de la Centrala Electrica de Termoficare. Atunci, vatmanul Cristian Diaconu a reusit sa stinga flacarile cu ajutorul unui extinctor. Cauza acelui incendiu a fost un cablu care a facut un scurtcircuit la contactul cu pantograful. Trei luni mai tarziu, acelasi tramvai, condus tot de vatmanul Diaconu, avea sa provoace un adevarat carnagiu in Fundatie. Vagonul a intrat in plin in sase masini care stationau la semafor si s-a oprit intr-un autobuz. In urma accidentului, a murit un om, iar alti sapte au ajuns cu rani grave la spital.
Incendiul de la sfarsitul saptamanii trecute are, poate, si o explicatie, in afara de cea a unei defectiuni aparute din senin: vechimea tramvaielor care circula pe sinele din oras. La Iasi sunt 150 de tramvaie, toate cumparate second-hand, situatie motivata de lipsa banilor, situatia financiara dificila in care se afla Regia, dar si de o politica falimentara impusa de sefii municipalitatii. Conform u