Ioana Borza, 33 de ani, coordonează activităţile de marketing ale celui mai mare producător român de cosmetice Farmec, având o echipă de şapte oameni în subordine şi un buget anual de 1,5 milioane de euro.
Face parte din echipa Farmec din 2001, prima slujbă fiind ca funcţionar în cadrul biroului de cercetare. A fost apoi farmacist şi ulterior a fost transferată la departamentul de marketing, pe care îl coordonează din 2006. Mărturiseşte că a ajuns la Farmec din pasiune pentru industria cosmetică şi pentru frumuseţea feminină. "Mi se pare un lucru extraordinar să fii «creator de frumuseţe» şi prin munca ta să poţi face viaţa celor din jur mai plăcută." Pe parcurs şi-a dat seama că vrea să facă o carieră în marketing, aşa că teza de doctorat a fost în domeniul marketingului pentru produse cosmetice româneşti.
Are în subordine una dintre cele mai dinamice echipe din companie şi administrează un buget de 1,5 milioane de euro. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de aproape 23 de milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2009, în condiţiile în care "la începutul anului vizam o creştere moderată, de circa 5%, din pricina contextului economic dificil".
Ioana Borza spune că mărcile companiei "s-au menţinut în topul preferinţelor consumatorilor, înregistrând cote de piaţă care ne situează înaintea multor companii internaţionale". De pildă, în segmentul de îngrijire a feţei, Farmec este lider cantitativ în 2010, ca producător, cu o cotă de piaţă de peste 26%, conform datelor companiei de cercetare Nielsen. Ea spune că aceste rezulate se datorează în mare măsură lansărilor susţinute de investiţii în marketing şi de o prezenţă mai vizibilă în principalele canale de distribuţie.
Ioana Borza povesteşte că în cariera sa momentul de cotitură a fost cel în care a decis să renunţe la propria afacere, pentru că administra două farmacii, pen