Proba scrisă la Limba şi Literatura Română a Bacalaureatului a inclus şi o probă inedită, prin cerinţa ei, şi anume comentarea unei afirmaţii a poetului Nichita Stănescu, “A avea un ideal înseamnă a avea o oglindă”. Sună frumos cuvântul ideal, şi mai frumos să fie alăturat unei sincerităţi interioare. Dacă ar fi să facem un schimb de locuri, şi în locul liceenilor să-i aşezăm pe cei care ne conduc, care de 20 de ani rămân corigenţi ar fi interesant de aflat ce ar scrie ei la un asemenea subiect.
Din păcate frumoasele idealuri născute în decembrie 89 s-au cam dus, apoi cele cu prosperitatea Uniunii Europene s-au pierdut , şi ne-a rămas doar resemnarea. Apoi promisiunile politicienilor, care din 4 în 4 ani au umflat forţat speranţele noastre, speranţe de care la fel s-a ales praful. Acum vine şi acest test pentru cei tineri de a-şi spune părearea despre idealuri, aflaţi acum la cumpăna dintre şcoală şi şcoala vieţii.
Ce să mai înţeleagă cei tineri despre acest aspect, când viitorul sună prost pentru ei, graţie eforturilor celor de sus, care continuă să experimenteze ieşirea din criză, iar cobaii acestui experiment se sufocă pe zi ce trece. Ar fi de preferat ca cei care ne conduc să lase deoparte propriile lor idealuri şi să facă loc unui cadru în care putem spera la un ideal după care să ne ghidăm. Dar oglinda lor este spartă de mult, iar noi continuăm să numărăm cioburile care de mult nu ne mai aduc nici un noroc.
Proba scrisă la Limba şi Literatura Română a Bacalaureatului a inclus şi o probă inedită, prin cerinţa ei, şi anume comentarea unei afirmaţii a poetului Nichita Stănescu, “A avea un ideal înseamnă a avea o oglindă”. Sună frumos cuvântul ideal, şi mai frumos să fie alăturat unei sincerităţi interioare. Dacă ar fi să facem un schimb de locuri, şi în locul liceenilor să-i aşezăm pe cei care ne conduc, care de 20 de ani rămân corigenţi ar f