Cele mai multe note maxime au fost înregistrate în Bucureşti şi la Iaşi, iar cele mai puţine – în Tulcea. Inspectorii şcolari şi experţii în Educaţie susţin că rezultatele se înscriu perfect pe „curba lui Gauss“, ceea ce ar însemna că „evaluarea a fost corectă“.
„Iaşiul are şcoli foarte bune", aceasta ar fi una dintre primele concluzii ale rezultatelor statistice ale Evaluării Naţionale, potrivit Inspectorului Şcolar General din Bucureşti, Cristian Alexandrescu. În Capitală au fost înregistrate cele mai multe note de 10, un total de 541 de note maxime la română şi matematică. Iaşiul are doar 405 note maxime, dar numărul de elevi la care se raportează aceste rezultate este sensibil mai mic decât cel din Bucureşti: aproximativ 9.600 de elevi ieşeni au participat la Evaluarea Naţională, faţă de aproape 14.500 în Bucureşti.
Vezi aici care sunt cele mai mari medii de admitere la liceele din judeţul Hunedoara şi de la ce şcoli provin cei mai buni elevi
Cristian Alexandrescu mai spune că în Capitală au luat o medie de 10 (note maxime la ambele materii) 38 de copii, iar sub 5 - aproximativ 14% din candidaţi, ceea ce reprezintă „un procent normal". „Rezultatele din Bucureşti se înscriu perfect pe «curba lui Gauss». Ce înseamnă asta? Că avem o distribuţie normală a rezultatelor, sunt mai puţine note extreme - foarte slabe sau foarte bune - faţă de medie. În concluzie, notele au fost corecte, iar evaluarea reprezintă realitatea", mai spune inspectorul Alexandrescu.
''S-a copiat!"
La nivel naţional, lucrurile nu sunt însă la fel de corecte, susţine preşedintele Edu Cer, Ştefan Vlaston. „Curba mediilor pe ţară se abate puternic la dreapta, ceea ce înseamnă că în multe locuri examenul nu a fost corect şi nici cinstit. 36% din elevi au luat note peste 8, ceea ce este foarte mult dacă ne gândim cât de prost se plasează România la testele inter