Sarmalele Reci rezistă de aproape două decenii, în ciuda turbulenţelor din piaţa muzicală. Trupa care a încâtat fanii cu piese ca „Telefonul nu mai sună“ sau „Ţara te vrea prost“ va cânta la B’Estfest pe 3 iulie. Cele mai iubite melodii Sarmalele Reci, dar şi piese de dată recentă, fac parte din playlistul trupei la concertul de la B’Estfest.
„Adevărul": La festivalurile de muzică din România participă din ce în ce mai multe trupe autohtone. Este un semn că muzica românească s-a maturizat?
Dan Georgescu: Atunci când există concurenţă, progresul şi „maturizarea" sunt implicite. Cred, însă, că şi festivalurile s-au maturizat. Organizatorii s-au prins de faptul că treaba asta le umple buzunarele, aşa că au început să facă evenimente şi mai mari, şi mai lungi, cu şi mai multe scene, cu şi mai multe trupe - atât de multe încât nu mai ştii la care să mergi. Dar cum asta costă, este mai profitabil să chemi 5 trupe româneşti care cântă pe bere şi pizza, decât o trupă mare de afară. Cu siguranţă că există şi fărâme de bună-credinţă şi organizatori care au cele mai bune intenţii, dar de cele mai multe ori se ciocnesc de factorul financiar, de sponsori neserioşi şi, în final, ies în pierdere. Am folosit ghilimele pentru „maturizare" pentru că ceea ce se întâmplă acum în muzică nu mi se pare o evoluţie în adevăratul sens al cuvântului. E doar o smântână deasă şi incertă, în care limbajul muzical este folosit cu tot mai multă tehnică, dar cu tot mai puţină creativitate. Goana asta halucinantă după „nou" face ca muzica să folosească prea multe resurse pentru a spune prea puţin.
Zoltan Andras: Este un semn de normalitate. Nu poţi să faci un festival de muzică rock, ignorând trupele autohtone, mai ales când feedback-ul publicului este pozitiv. Este normal ca trupele rock româneşti să fie puse în context, să poată comunica artistic cu confraţii din străinăt