Prototipul electric Mini E, testat de EVZ în România, este modelul ales de BMW pentru declanşarea programului care are ca scop final producerea primului său autoturism cu zero emisii poluante. Sursa: BMW
1 /.
Prototipul cu zero emisii poluante Mini E, autoturismul care a pus bazele programului de electrificare a portofoliului BMW, a fost prezent, zilele trecute, în România.
EVZ a fost prima publicaţie locală invitată să-l pună la treabă, prin traficul bucureştean.
După ce a fost testat intensiv pe trei continente, vreme de doi ani, Mini E va preda, în această vară, ştafeta conceptului BMW Active E (versiunea electrică a modelului Seria 1 Coupe).
Informaţiile culese de tehnicienii germani vor fi esenţiale pentru a concretiza aceste demers cronofag – cel mai probabil în 2013 – cu primul model 100% electric al mărcii din Munchen – micuţul i3.
La exterior, E-ul arată exact ca orice Mini. Deosebirile pot fi sesizate abia după accesul la bord. În locul banchetei – aproape până la nivelul tetierelor faţă – se află imensa baterie care alimentează motorul electric şi care conferă maşinuţei (acum cu două locuri) o autonomie maximă de 180 de kilometri.
Tăcere, scrâşnet de roţi, linişte
Pornirea motorului, din buton, din nou în acord cu gama Mini, este urmată de… tăcere. Pentru a verifica dacă motorul a fost pornit trebuie musai monitorizat un display din spatele volanului. Din cauza cuplului considerabil (220 Nm), furnizat instant, plecările de pe loc pot fi însoţite, o vreme, de scrâşnetul roţilor din faţă, care se luptă pentru aderenţă.
Liniştea se reinstaurează însă imediat. Nici măcar cele mai puternice demarajele – E-ul cu 150 kW (204 CP) poate atinge "suta" în opt secunde – nu aduc vreun mesaj sonor cunoscut de sub capotă. Singurele zgomote sunt oferite de traficul din ju