Echipa CatavenciiTrei saptamanale de umor au aparut concomitent, miercuri, pe tarabe, pe o piata unde printul trage sa moara, iar publicatia mama, Academia Catavencu a intrat in faliment in urma cu mai bine de un an. Intr-un razboi al tirajelor, "va supravietui cel care va fi dispus sa-si piarda toti banii", dupa cum considera unul dintre jucatori, pentru ca la chioscuri este loc de un singur saptamanal de profil.
Daca doua dintre reviste, respectiv Catavencii si Academia Catavencu, stau sub umbrela oamenilor de afaceri Dinu Patriciu si Dan Adamescu. Kamikaze se finanteaza din vanzarea la chiosc, cu bani imprumutati, fara sa-si fi gasit inca locul la chiosc sau in online, la aproape un an si jumatate de la lansare.
In aceste conditii, Marius Bortea, redactor-sef al Kamikaze, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca pe piata de print nu este loc decat de un singur saptamanal de umor si "unul cu costuri foarte mici".
In opinia lui Bortea, "cine crede in afaceri uriase pe aceasta nisa, respectiv in branduri care pot produce milioane de euro din diverse declinari, are o problema mare cu conexiunea la realitate".
Acesta crede ca vom asista la un razboi al tirajelor supradimensionate, la finalui caruia "va supravietui cel care va fi dispus sa isi piarda toti banii".
"Kamikaze traieste din banii pe care ii dau cititorii la chiosc"
Lansata in martie 2010, revista Kamikaze inca isi mai cauta locul pe piata de print, cu toate ca in prezent traieste doar din banii pe care ii dau cititorii la chioscurile de ziare. "Cu veniturile din publicitate hranim catelul din curtea redactiei", spune Marius Bortea, jurnalist al publicatiei si fost redactor-sef la Academia Catavencu.
El a mai spus ca in prezent, revista vinde saptamanal 6.900 de exemplare.
"Cu toata lipsa de modestie care ne caracterizeaz