Cum au iesit polonezii de pe autostrada chinezeasca. Un model care parea tentant si pentru Romania a esuat. Prima tara europeana care a angajat un constructor chinez sa ii finanteze si sa construiasca autostrazile necesare reziliaza intelegerea si se imprumuta la Banca Europeana de Investitii pentru a face rost de banii necesari realizarii acestora. Acum doi ani tara de la Marea Baltica accepta o avantajoasa oferta chinezeasca pentru construirea unui tronson din cele mai importante autostrazi ale sale. In 2009, Directoratul polonez de Autostrazi si Drumuri Nationale a angajat compania chineza de stat COVEC pentru a ii construi 49 km din autostrada A2 intre Varsovia si granita cu Germania. Pretul chinezilor era mai mic de jumatate din cel solicitat de restul constructorilor participanti la licitatia in cauza, scrie Romania Libera.
Roibu, baron de Oltchim, s-a folosit de banii persoanelor cu handicap. Managerul combinatului Oltchim, Constantin Roibu, ramane ultimul mare baron al economiei de Stat. Ieri, "Evenimentul Zilei" v-a prezentat reteaua patronata de familia lui, care paraziteaza combinatul. Astazi, va arata cum s-a folosit de legea pentru protectia persoanelor cu handicap pentru a plati publicitatea de stat, interzisa de guvernul Boc. Pe 17 februarie 2010, Executivul a aprobat un memorandum, prin care a anulat, pentru sase luni, orice publicitate de stat data de ministere, autoritati sau companii subordonate. Roibu, managerul de la Oltchim, combinat subordonat ministerului economiei, in pierdere si inglodat in datorii, avea insa mare nevoie sa-si pastreze presa prietena. El a gasit solutia sa le dea cu tifla si premierului Boc si ministrului economiei, recurgand la un artificiu: a "filtrat" publicitatea catre presa locala printr-o firma cu persoane cu handicap, scrie EVZ.
Statul "Big Brother". De ce vrea Guvernul sa stie, prin lege, pe cin