Pierderi de zeci de mii de euro pentru transporatorii romani in cele doua zile de greva, posibila scumpire a creditarii si scaderea monedei nationale in raport cu euro sunt consecinte imediate ale problemelor din Grecia, asupra economiei romanesti.
Greva din Grecia starneste valuri si in economia romaneasca, desi cele doua zile de proteste de strada ale grecilor nu au impiedicat Parlamentul sa voteze pachetul de masuri drastice de austeritate, menit sa salveze tara de la intrarea in incapacitate de plata.
Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), a declarat pentru DailyBusiness.ro ca toate cursele romanesti de marfa sunt afectate de greva si miscarile de protest din Grecia, iar pentru cei care nu si-au reprogramat transportul, pagubele se ridica la zeci de mii de euro.
Si asta pentru ca pierderile vizeaza atat marfurile transportate din Grecia in Romania, in special fructe si legume, cat si costurile indirecte precum cele cu carburantul, stationarea sau penalizarile ce decurg din nerespectarea termenelor inscrise in contract.
Hagiu spune ca in prezent, peste 300 de tiruri de marfa opereaza pe ruta Romania-Grecia, in timp ce alte 50 de chartere si curse de linie merg saptamanal in Grecia.
Daca in ceea ce priveste autocarele nu s-au inregistrat probleme de stationare, nu acelasi lucru se intampla cu cursele de marfa. Cel putin greva de anul trecut din Grecia a aratat ca timpul de intarziere a crescut si pana la cinci zile.
Situatia este cu atat mai complicata cu cat pentru transportatorii rutieri care merg in Sudul Europei, nu exista rute ocolitoare.
ANAT: Autocarele merg in regim normal
Pe de alta parte, reprezentantii Asociatiei Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) au dat asigurari ca autocarele pleaca din Romania spre Grec