Persoanele dornice de aventură care aleg să-şi petreacă un concediu în şa câştigă, pe lângă o vacanţă activă, preţuri mult mai mici decât varianta cu maşina şi o varietate de peisaje pitoreşti.
Pedalatul a început să capete tot mai mulţi adepţi în România, iar ideea de a petrece un întreg concediu în şa este din ce în ce mai atrăgătoare, mai ales că banii de vacanţă au fost drastic reduşi. Fie că sunt tineri teribilişti care visează la coborâri extreme, fie că sunt corporatişti care în weekend- uri îşi pun în cui costumul pentru puţină aventură, turismul pe bicicletă capătă amploare şi la noi.
"Numărul românilor care practică turismul pe bicicletă a crescut considerabil. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre numărul străinilor care vin să exploreze România pe două roţi", spune Radu Mititean, preşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România şi şeful Clubului de Cicloturism Napoca. Potrivit acestuia, primii străini care s-au aventurat cu bicicletele prin România erau oameni cu simţul aventurii, pe care nu îi deranja lipsa marcajelor, a ghidurilor şi a infrastructurii. Acum, ei pedalează prin Asia Centrală, iar grupul ţintă sunt turiştii care vor să găsească toate facilităţile.
Cât te costă turismul în şa
Vacanţa cu bicicleta costă, de cele mai multe, mult mai puţin decât una normală, într-o staţiune din ţară sau din străinătate. Turul Transilvaniei medievale în şa poate fi făcut în şapte zile. Pasionatul de ciclism va trebui să scoată din buzunar 114 euro, în timp ce evadările de weekend costă în jur de 45-55 de euro, potrivit agenţiei CarpatBike, specializată în cicloturism.
Destul de piperate sunt că ţărările montane pe asfalt. Un traseu de şapte zile pe Transfăgărăşan şi Transalpina îţi va scoate din buzunar circa 790 de euro. În aceşti bani intră şi mâncarea, cazarea la pensiuni de 3 stele, ghid, bilete l