Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a reunit, luni, Adunarea Generală a reprezentanţilor secţiunilor Camerei în care s-a stabilit organizarea constantă a unor acţiuni de informare a membrilor privind competiţiile deschise pentru accesarea de fonduri europene, dar şi a unor evenimente menite să apropie mediul academic de mediul economic. Se vor organiza conferinţe şi seminarii cu participare internaţională vizând promovarea domeniilor-cheie ale economiei româneşti, acţiuni ce au fost desfăşurate pe plan intern de Camera bucureşteană în perioada iulie 2010 - iunie 2011. Preşedintele CCIB, prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, a spus că în perioada analizată au fost organizate numeroase misiuni şi forumuri economice, potrivit strategiei de relaţii externe a CCIB, care prevede abordarea cu prioritate a pieţelor din Balcani, spaţiul ex-sovietic, Orientul Mijlociu, Asia de Sud şi Sud-Est, şi cu unele precauţii, Africa de Nord, unde produsele româneşti sunt apreciate. Potrivit aceleiaşi strategii, un obiectiv important l-a constituit deschiderea reprezentanţei CCIB de la Sharjah (Emiratele Arabe Unite), dublate de o expoziţie permanentă cu produse româneşti, în parteneriat cu Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA).
"Interviu... cu mediul de afaceri"
În vederea identificării măsurilor de stimulare economică cu cel mai mare impact asupra mediului de afaceri şi cu potenţial de a duce la o relansare economică a României pe baze durabile, cât şi a măsurilor de austeritate bugetară care au afectat la un nivel cel puţin semnificativ firmele româneşti, CCIB a realizat, în perioada martie - aprilie 2011, la nivel naţional, pe un eşantion reprezentativ format din 418 entităţi economice, studiul "Interviu... cu mediul de afaceri" cuprinzând efectele măsurilor guvernamentale, văzute prin prisma autorităţilor