Autostada suspendată pe care o promitea primarul Sorin Oprescu în campania electorală s-a transformat într-un drum expres de 13 kilometri care va lega nordul capitalei autostrada A1.Una dintre variante lansate azi în dezbatere publică presupune ca drumul expres să sub Parcul Herăstrău la o adâncime de 25 de kilometri.
Primarul geneal al capitalei Sorin Oprescu a prezentat astăzi trei varianter ale şoselei lungă de 13 kilometri care va avea următorul traseu: Şoseaua Colentina, strada Gherghiţei, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1 Chitila sau Calea Griviţei, Bulevardul Constructorilor cu punct final Şoseaua Virtuţii. cea mai mare parte a traseului se va executa de-a lungul căii ferate Bucureşti-Constanţa.
Una dintre variantele găsite de arhitecţi şi urbanişti ar fi construcţia a două tuneluri în zona Herăstrău cu câte trei benzi pe sens şi lungi de 2 km. Deoarece acolo este proiectată şi linia de metru care va ajunge la aeroport, cele două tuneluri trebuie săpate la o adâncime de 25 de metri. Pe şosea se va circula cu maxim 80 de kilometri pe oră şi va prelua un trafic de 8.000 de automobile.
Chinezii bagă banii
Pirmarul Oprescu a declarat că cel mai probabil, lucrarea va fi construită de consorţiul chinez Shanghai Construcţion Group. Investiţia se ridică la 700-800 de milioane de euro.
Lungimea totală a inelului mediat este de 52 de kilometri. Consorţiul chinez Shanghai Construction Group este interesat să investească în tot inelul median al Capitalei. Cinci firme, SC Ecoterra SRL, SC Proiect Bucureşti, SC Metroul SA, SC Western Outdoor SRL şi Alpha Studio, au semnat cu Primăria Capitalei contractul pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ) şi a studiului de prefezabilitate.
După ce acesta va fi ales în urma dezbaterii publice, va fi supus aprobării consiliului general al Municipiului Bucureşti.