Primaria Capitalei a prezentat, miercuri, traseul inelului median de circulatie, vestita "autostrada suspendata a lui Oprescu", pentru zona de Nord a Capitalei, intre soseaua Colentina si strada Virtutii, pana la noua artera de legatura cu autostrada Bucuresti-Pitesti. Proiectul se afla in stadiu de studiu de prefezabilitate si elaborare Plan Urbanistic Zonal, iar proiectantii au propus trei variante de traseu, urmand ca in urmatoarele luni, dupa consultarea publica, sa se aleaga varianta cea mai buna atat din punct de vedere al traficului cat si din punct de vedere financiar. Drumul va avea trei benzi pe sens, iar viteza maxima de strabatere a acestuia va fi de 80 km/ora. Cea mai ieftina varianta costa 603 milioane de euro, iar cea mai scumpa aproape doua miliarde de euro. Inelul median va avea in total o lungime de 55 km, iar in prima faza, in zona de Nord se vor realiza 16,5 km. Inelul median este autostrada suspendata de care Primarul Sorin Oprescu vorbise inca de la inceputul mandatului, dar pe care nimeni nu o vazuse pana acum.
Inelul median este un nou inel de circulatie, aflat intre inelul principal de circulatie (bd. Iancu de Hunedoara, soseaua Stefan cel Mare, Mihai Bracu, Calea Vacaresti, soseaua Oltenitei, soseaua Viilor, str Progresului, soseaua Grozavesti, Pasaj Basarab, bd. Titulescu) si soseaua de Centura, la aproximativ 5-7 km de centrul orasului. Indiferent de traseul care va fi ales, in principiu, artera va fi realizata in lungul caii ferate Bucuresti-Constanta, pentru a se reduce cheltuielile pentru exproprieri. Primaria Capitalei a prezentat, miercuri, cele trei variante de traseu ale arterei.
Potrivit studiului de prefezabilitate, "inchiderea inelului median pe partea de nord va fi format din calea principala, cu sase fire de circulatie, Harta inelelor de circulatie ale Capitalei Foto: PMB cate trei pentru fiecare sens, a