Gigantul american Google face cea mai îndrăzneaţă mişcare a sa în încercarea de a concura Facebook pe piaţa în rapidă expansiune a reţelelor de socializare şi de a-şi menţine dominaţia în mediul online, prin conceperea propriului serviciu de socializare pe internet, denumit 'Google+', relatează Reuters.
Google, care a avut mai multe încercări eşuate de a pătrunde pe piaţa serviciilor de socializare online, a introdus marţi propria reţea, 'Google+'. Iniţiativa este cea mai importantă incursiune a Google în domeniul socializării pe internet de când cofondatorul Larry Page a devenit director executiv în luna aprilie.
Page a făcut din crearea unei reţele sociale online una dintre priorităţile celui mai mare motor de căutare pe internet, a cărui poziţie de poartă centrală de acces spre informaţiile online ar putea fi pusă în pericol pe măsură ce utilizatorii petrec tot mai mult timp pe site-uri precum Facebook sau Twitter.
'În trecut şi-au permis luxul de a face greşeli în iniţiativele lor privitoare la socializarea online. Acum nu-şi mai permit acest lux', a spus Ray Valdes, analist în cadrul firmei de cercetare Gartner, făcând referire la Google.
Google+, care este în prezent în faza de test, este structurat într-un mod remarcabil de asemănător cu Facebook, cu fotografii de profil şi fluxuri de informaţii care formează partea centrală, scrie Reuters. Totuşi, prietenii sau contactele unui utilizator sunt grupaţi în categorii extrem de specifice, comparativ cu grupul comun de prieteni tipic pentru Facebook.
Totuşi, pentru Google nu va fi uşor de a-i atrage pe utilizatori spre un alt serviciu de socializare online, este de părere Rory Maher, analist în cadrul Hudson Square Research. Confruntarea cu Facebook, care ar avea în prezent circa 700 de milioane de utilizatori, va fi extrem de dificilă, adăugă ac