Primăriile din Craiova şi Cârcea trag cu dinţii de banii din impozitele pe care le plăteşte Ford. Ambele instituţii au prins fabrica în Planurile Urbanistice Generale sperând că în felul acesta vor petici găurile din bugetul local.
Lupta dintre Primăriile Cârcea şi Craiova, pentru banii companiei producătoare de autoturisme, nu s-a încheiat. Cârcea a mai câştigat o bătălie în acest „război“. Zilele trecute, Curtea de Apel Craiova s-a pronunţat în cazul recursului înaintat de Cârcea, împotriva deciziei instanţei de fond prin care Ford ar fi rămas pe teritoriul administrativ al Craiovei. Instanţa a admis recursul celor de la Cârcea, „casează sentinţa recurată şi reţine cauza spre judecare“, acordând termen pe 6 septembrie 2011, se arată pe portalul Curţii de Apel Craiova. În toamnă, procesul se judecă de la capăt, dar la Curte, nu la Tribunalul Dolj. După această decizie, Primăria Cârcea s-a mişcat ca pe roate: a refăcut Planul Urbanistic General (PUG), care cuprinde şi fabrica Ford, şi l-a înaintat Consiliului Judeţean Dolj, unde a şi fost aprobat.
Ford, cuprins şi la Cârcea, şi la Craiova
Dar fabrica Ford este prevăzută şi în Planul Urbanistic General al Craiovei. Cu alte cuvinte, fabrica a fost „prinsă“ în ambele localităţi. Primarul comunei Cârcea, Valerică Pupăză, susţine că Ford există în PUG-ul localităţii de ani buni, de pe vremea când Cârcea figura ca sat al comunei Coşoveni, din care s-a desprins mai târziu. Atunci de ce a fost nevoie de avizarea şi aprobarea unui nou PUG pentru Cârcea? „Pentru că, în 2004, când s-a înfiinţat comuna, aveam un plan cadastral depăşit, aveam hărţi cadastrale vechi. Acest PUG nu mai corespunde cu investiţiile de pe teren. Acum s-a schimbat structura investiţiilor în comună. Oricum, PUG-ul este un document informativ. El nu stabileşte limitele administrative ale unei localităţi“, a răspuns primarul