„Adevărul“ a testat una dintre cele mai sigure maşini aflate în acest moment pe piaţa din România. S60 are o mulţime de sisteme de siguranţă activă, devenind în acelaşi timp şi eco. Compania Volvo este mândră de sedanul său mediu S60 şi am văzut acest lucru încă de la lansare.
Ne aşteptam ca mândria nordică să fie reţinută, deoarece, la urma urmei, compania este în prezent deţinută de chinezi. Comunicatul de lansare menţiona cuvinte precum „emoţie", „pasiune" şi „cel mai sport Volvo de până acum", iar eu, sincer, mă aşteptam să simt ceva „chinezesc" la acest model.
Din fericire, nu am simţit acest lucru, dar nici treziri sportive în această maşină. Este drept că am avut versiunea cu o motorizare de doar 115 CP, dar sunt convins că nici versiunea de top din gama de propulsoare S60 nu te îndeamnă să conduci sportiv/agresiv, asta pentru că Volvo, în ciuda a ceea ce spune comunicarea, mizează pe eleganţă mai degrabă. Deşi mă aşteptam ca această versiune de test cu motor de 1,6 l diesel să pară uşor submotorizată pentru masa sa, S60 mi-a dat exact ceea ce mă aşteptam, suficientă putere pentru o maşină distinsă. În schimb, designul sedanului mediu îmbină perfect sportivitatea cu eleganţa.
Acest lucru se vede încă de la partea faţă, unde forma este asemănătoare cu a concurentelor sale mai sportive, dar grila faţă şi blocurile optice mari sunt, fără îndoială, nişte elemente care definesc eleganţa. Volvo nu a renunţat la blazonul său şi se încăpăţânează să „zgândăre" clasa premium cu nişte materiale interioare plăcute la atingere, o tapiserie lucrată parcă la milimetru şi o ergonomie dintre cele mai bune. Până şi ecranul LCD este înclinat în locaşul lui către şofer pentru a-l face pe acesta să-şi abată atenţia de la drum cât mai puţine milisecunde. Consola centrală este şi ea înclinată spre şofer, iar spaţiul de depozitare de după ea (semnul disti