Capital: Cum veți diferenția brandul Vodafone în piață?
Iñaki Berroeta: În România, suntem cel mai admirat brand, conform studiilor noastre, deci suntem buni în comunicare și publicitate. Cred că brandul e ceva mai mult, este felul în care faci publicitate, dar și felul în care îți servești clienții prin intermediul serviciului de asistență clienți. Este un brand în care oamenii au încredere, dar pe care vreau să îl dezvolt în continuare, să îl duc mai aproape de clienții noștri. Brandul este foarte important și pentru angajații noștri și este un activ în care investim tot mai mult, ne reprezintă. Este dificil să separăm brandul de companie.
Capital: T-Mobile are o bună oportunitate de a intra pe piață, odată cu fuziunea dintre Romtelecom și Cosmote. Credeți că ar putea fi o amenințare pentru poziția brandului Vodafone?
Iñaki Berroeta: Este o discuție ipotetică. Cosmote și Romtelecom sunt branduri foarte cunoscute, T-Mobile este și el, probabil, un brand cunoscut. Ce faci cu toate trei? Nu știu, cred că au o provocare. Dacă este sau nu o amenințare pentru brandul nostru, sincer să fiu, nu cred că unul este mai bun ca celălalt. Sincer, nu știu ce aș face dacă aș fi în locul lor. Un nume, singur, nu este o amenințare sau nu. Companiile își pot schimba numele oricând. Amenințarea vine din cât de bun ești ca și competitor. Și asta are foarte puțin de-a face cu numele.
Capital: Aveți un model de urmat pentru a oferi clienților cea mai bună experiență în retail? Poate Apple?
Iñaki Berroeta: Sunt foarte multe companii care oferă experiențe foarte bune clienților lor. Nu vreau să fim ca Apple. Cred că ei fac lucruri uimitoare, foarte bune, îmi place inovația de la Apple, îmi place focusul pe clienți, dar cred că Apple este o companie nișată, nu este un brand care se adresează oricui. Vreau ca smartphone-urile să fie pe