Proaspăt înfinţata revistă Caţavencii mizează pe fidelitatea publicului, noua echipă redacţională Academia Caţavencu, pe forţa brandului şi Kamikaze pe independenţa editorială şi pe investigaţii. Toate cele trei publicaţii susţin că umorul lor e cel mai mai bun. Sursa: VLAD STĂNESCU
Una are numele, alta are echipa iar alta susţine că n-are mogul. Este vorba de cele trei săptămânale autohtone de satiră politică care vor apărea de azi înainte: Academia Caţavencu, Caţavencii şi Kamikaze.
EVZ a stat de vorbă cu reprezentanţii celor trei publicaţii, pentru a vedea în paginile căreia dintre ele sălăşluieşte adevăratul spirit al caţavencilor.
Caţavencii, tiraj iniţial de 150.000 de exemplare
"M-am întors la locul crimei", spune Mircea Dinescu, care a fost numit preşedinte la Caţavencii, revista fondată de foştii membri ai Academiei Caţavencu care şi-au strâns condeiele şi s-au mutat sub umbrela lui Dinu Patriciu. Mircea Dinescu a intrat în echipa Academia Caţavencu în 1991 şi a deţinut acţiuni la revistă până în 1997, când le-a vândut lui Sorin Ovidiu Vântu.
Avantajul cel mai mare al Caţavencilor în faţa celorlalte două publicaţii este echipa, care şi-a demonstrat umorul în cei 20 de ani de activitate, spune Mircea Dinescu: "Un ziar de satiră politică nu se poate face fără umor, oricât de mulţi bani ai băga. Umorul e un dar, pe care nu toţi jurnaliştii şi scriitorii îl au. Am sentimentul că la Academia Caţavencu a fost o fabrică de tineri jurnalişti cu simţul umorului foarte bine dezvoltat".
Mircea Dinescu spune că se bucură de competiţia dintre cele trei săptămânale de satiră şi speră că cititorii de până acum ai Academiei Caţavencu îi vor urma la Caţavencii. "În 1997, când mi-am vândut acţiunile, Academia Caţavencu avea un tiraj de 140.000 de exemplare. Între timp a venit criza, care a subţiat portofelele c