Scenă din Idomeneo
Michel Frank, director al Théâtre des Champs-Elysées, a iniţiat în această lună, cu un afiş atractiv, un Festival Mozart, care ar trebui să se reia în următoarele trei stagiuni, intitulat "Mostly Mozart", pe modelul Festivalului de la New York, cu 15 concerte dedicate ultimelor lucrări ale compozitorului, printre care şi trei opere: "Răpirea din serai", "Frumoasa Grădinăreasă" şi "Idomeneo", primele două în concert.
Teatrul din strada Montaigne a mai avut un asemenea festival, la începutul anilor '80, conceput de Daniel Barenboim.
Evenimentul actual, sub direcţia artistică a dirijorului Jérémie Rhorer, s-a evidenţiat printr-o nouă punere în scenă a operei de maturitate a lui Mozart, "Idomeneo", pe un libret de Giambattista Varesco, cântată în limba italiană, montată de Stéphane Braunschweig, cu o distribuţie de primă mână: tenorul Richard Croft în rolul titular, soprana Sophie Karthäuser, în Illia, şi solistele americane Kate Lindsey în Idamante şi Alexandra Coku, în Electra.
Corul de cameră "Les Eléments", şi formaţia instrumentală "Le Cercle de l'harmonie" au cucerit favorurile publicului.
Jérémie Rhorer s-a lansat ca şef de orchestră mozartian la Festivalul de la Beaune, dar recunoaşterea lui internaţională s-a produs în actuala stagiune, datorită succesului repurtat la debutul său vienez cu opera "Cosi fan tutte". Prestaţia lui în Idomeneo a fost plină de vervă.
Creată la München în 1781, la trei zile după ce compozitorul împlinise 25 de ani, "Idomeneno" este prima operă importantă a lui Mozart, în momentul în care îi rămâneau de trăit doar 10 ani. Impregnată în acelaşi timp de convenţiile rigide ale Operei, seria şi de solemnitatea tragediei lirice în stil franţuzesc, "Idomeneo" aduce o seamă de inovaţii şi dezvoltări muzicale ce o fac emoţionantă.
Un Cherubino îmbrăcat la Gucci
Decorul minimalist