La șase luni de la preluarea conducerii Vodafone, Iñaki Berroeta își pune amprenta asupra organizației: a schimbat echipa de management și vrea ca „telefoanele inteligente“ să fie la îndemâna fiecărui român. Despre cum își va atinge acest obiect, dar și despre concurența din piață, în rândurile de mai jos.
Capital: Ce așteptări aveți de la noua echipă de management?
Iñaki Berroeta: Schimbările au fost făcute pentru că mandatele mai multor membri ai managementului se apropiaseră de final. Apoi, când ai un manager nou e nevoie și de sânge nou, de idei noi, este bine să împrospătezi compania din când în când. Toți oamenii care ni s-au alăturat sunt foarte buni, sunt specialiști în domeniile lor. Cred că am selectat oameni care sunt buni vânzători, care înțeleg clienții, dar și oameni care înțeleg industria și businessul. Vreau să mă ajute să fac afaceri mai bune în fiecare zi, pentru a fi mai competitivi și pentru a fi aleși de clienți. Dacă un client se gândește astăzi, în România, să își ia un iPhone sau un smartphone, vreau să se gândească la Vodafone, nu doar pentru că avem cea mai bună rețea, ci și pentru că va primi cele mai bune servicii de consultanță și pentru că știe că vom putea înțelege care îi sunt nevoile și îi vom putea oferi cele mai bune soluții. Vreau o companie care lucrează în acești parametri.
Capital: L-ați adus pe Mihai Ghyka, care excelat în industria berii. Ce au în comun consumatorul de bere și utilizatorul de telefonie mobilă?
Iñaki Berroeta: Cred că succesul unui business are legătură cu două lucruri: cât de bine îți cunoști propria afacere și cât de bine înețelegi cliențul pentru că tot ce facem este pentru client. El este șeful acestei companii. Clientul este cel care decide să ne dea afară pe toți: nu alege serviciile noastre și atunci închidem tot. Cu ce vine Mihai în acest business? Este un manager