Jumătate dintre ei stabilesc preţurile în funcţie de concurenţă, iar un sfert în funcţie de pacient
Mulţi sunt şi managerii cabinetelor pe care le deţin, deşi 70% dintre aceştia nu au urmat cursuri de management
Majoritatea stomatologilor nu au contracte cu Casa de Asigurări de Sănătate şi preferă doar banii pacienţilor
Aproape jumătate din cabinetele de medicină dentară din România îşi stabilesc preţurile după ureche şi nu se bazează pe un calcul al costurilor, potrivit studiului "Practici curente în domeniul ergonomiei, prevenţiei şi managementului în stomatologie", realizat de Societatea Română de Ergonomie Dentară. "Preţurile sunt stabilite după ureche. Nu are nicio importanţă pentru medicii stomatologi cât costă să realizeze o procedură", a declarat Vlad Naicu, reprezentant al Universităţii de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti, Facultatea de Medicină Dentară.
El a explicat că preţurile sunt inspirate de piaţă, adică de cabinetele vecine, de concurenţă.
Astfel, potrivit studiului, 47,68% dintre stomatologi stabilesc preţurile în funcţie de acest criteriu, în timp ce doar 33,77% dintre cabinete apelează la un calcul al costurilor.
De asemenea, 14,24% dintre dentişti au declarat că modifică preţurile în funcţie de pacient, iar 4,3% au afirmat că au alte metode.
Majoritatea coordonatorilor de cabinete de medicină dentară nu au o politică de a se promova, bazându-se pe recomandările pacienţilor. La întrebarea care este politica de marketing a cabinetului dumneavoastră, 90,07% dintre repondenţi au spus că este bazată de pacienţii mulţumiţi care aduc şi alţi pacienţi.
Însă, acest lucru nu înseamnă că aceste cabinete nu încearcă şi alte metode de marketing, precum reclame, promovare pe internet sau discounturi şi prestaţia medicală.
Cu toate că o parte dintre stomatologi sunt şi managerii cabi