Pentru a transforma in performanta incapacitatea guvernantilor de a fi coerenti in strategia de atragere de fonduri europene nu trebuie un certificat de incompetenta, adica un nou minister care sa se puna cu burta pe carte acum - am aderat in 2007! - ci un palc de manageri fara culoare politica.
Asa cum bulgarii i-au chemat pe nemti sa le rezolve vamile si turismul, asa cum ungurii au angajat la guvern directori de multinationale si polonezii au fost pur si simplu mai destepti - la ei criza nici nu s-a simtit, datorita faptului ca si-au pus ceasul sa sune - , o ordonare a prioritatilor inca din primele clipe ale aderarii nu ne-ar fi situat acum la coada vacii - 12 la suta bani absorbiti si ghiciti ceva: tic-tac, tic-tac!
Nu ne-am priceput si suntem pe punctul sa pierdem inca niste luni pana la reorganizarea Guvernului pentru a crea noua structura, cand de fapt solutia se afla la indemana: indepartarea nestiutorilor de la butoane.
Cei care s-au chinuit cu proiectele europene stiu despre ce vorbesc. Schimbarea ghidurilor solicitantilor de cateva ori exact inainte sa se inchida sesiunea de depunere, obligarea administratiilor locale si judetene sa lucreze cu experti incompetenti, dar corecti d.p.d.v. politic, angajati de ministere cu o caruta de bani pe proiecte unde trebuie cautate acum alte solutii tehnice - vezi scandalul cu Axa 2 a Programului Operational Regional - , intesarea unitatilor de management cu fii, nepoti, neveste si amante - toate acestea ne-au adus aici.
Cine a avut curiozitatea sa citeasca modele ale unor proiecte eligibile stie ca ideea ca sunt greu de scris e un mit. O suma de tabele care trebuie completate fara greseala. Macar aici, ghidurile sunt clare.
Cu interpretarea cerintelor europene, insa, transpunerea lor in fapte, e alta poveste. Un intreprinzator care vrea sa reabiliteze o stati