Promoţiile la alimente nu sunt întotdeauna avantajoase. A constatat-o si un bărbat care a cumpărat carne la preţ redus. Abia când a ajuns acasă şi a deschis pachetul, a constatat că era plină de viermi. Omul e decis să reclame hipermarketul la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului.
Bărbatul se pregătea să primească musafiri, aşa că a mers la cumpărături la un hipermarket, deschis în urmă cu o săptămână. Pentru că erau promoţii, a fost obligat să stea la coadă mai bine de o jumătate de oră pentru cele 5 kilograme de carne. Ajuns acasă, însă, a avut parte de o surpriză.
Bărbatul a anunţat Oficiul pentru Protecţia Cumpărătorilor, iar astăzi va face şi o reclamaţie scrisă. Omul spune că nu este singurul care a cumpărat viermi la promoţie.
Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor va face analize de laborator şi va demara o anchetă la supermarketul din Oradea.
Drepturile consumatorilor:
Teoretic, în astfel de cazuri, ar trebui să fim protejaţi de abuzurile comercianţilor, susţin parlamentarii europeni. Veţi putea returna fără un motiv anume produsele cumpărate după 14 zile, în loc de 7şi veţi putea refuza să plătiţi dacă vă sunt impuse taxe suplimentare.
Noua lege elimină taxele ascunse de pe internet , astfel încât consumatorii să fie protejaţi de eventualele păcăleli ale comercianţilor. În primul rând comercianţii vor avea obligaţia să prezinte costul total al produsului sau serviciului, precum şi orice alte taxe suplimentare. Dacă nu au fost informaţi în mod corespunzător în legătură cu acestea, cumpărătorii pot refuza plata.
O altă noutate este extinderea de la 7 la 14 zile a perioadei în care consumatorii pot returna bunurile cumpărate, fără a fi nevoiţi să invoce un motiv anume. Mai mult, în situaţia în care vânzătorul nu-şi informează în mod clar clientul în legătură cu aces