Încă de pe vremea Imperiului Roman, drumurile aduc prosperitate şi dezvoltare. Regiunile cele mai dezvoltate erau aveau cele mai bune reţele de drumuri. De aceea romanii construiau întâi drumurile, apoi construiau oraşele. În Evul Mediu această maximă a fost adeverită încă o dată.
Cele mai dezvoltate oraşe erau cele din apropierea căilor comerciale. Indiferent dacă vorbim de oraşele hanseatice ori de oraşele comerciale din Italia, acestea s-au dezvoltat atâta vreme cât drumurile maritime pe care le străbăteau corăbierii lor au reprezentat inima comerţului.
După ce comerţul mondial şi-a mutat centrul în Atlantic, au prosperat oraşele din Franţa, din Olanda şi din Marea Britanie. Această incursiune în istorie dovedeşte un singur lucru: pentru a prospera, Transilvania are nevoie de rute comerciale.
Tocmai de aceea este necesară continuarea construirii Autostrăzii Transilvania. Nu contează dacă ea va fi construită de americani, de chinezi ori de români. Important este ca ea să fie construită, la fel ca şi autostrada de pe Coridorul IV Paneuropean. Practic, nu există vreo altă reţetă pentru dezvoltare validată de istorie.
Încă de pe vremea Imperiului Roman, drumurile aduc prosperitate şi dezvoltare. Regiunile cele mai dezvoltate erau aveau cele mai bune reţele de drumuri. De aceea romanii construiau întâi drumurile, apoi construiau oraşele. În Evul Mediu această maximă a fost adeverită încă o dată.
Cele mai dezvoltate oraşe erau cele din apropierea căilor comerciale. Indiferent dacă vorbim de oraşele hanseatice ori de oraşele comerciale din Italia, acestea s-au dezvoltat atâta vreme cât drumurile maritime pe care le străbăteau corăbierii lor au reprezentat inima comerţului.
După ce comerţul mondial şi-a mutat centrul în Atlantic, au prosperat oraşele din Franţa, din Olanda şi din Marea Britanie. Această incursiune în istorie dovedeşte un