Sintagma examene corecte a devenit, se pare, un mit in cazul sistemului de invatamant romanesc. Confruntat cu o scadere alarmanta a calitatii scolii de toate gradele, datorita unor politici educationale incoerente, educatia in Romania lasa de dorit.
Fraudarea examenelor a devenit o practica in randul absolventilor de clasa a VIII-a si a XII-a. Fie ca este vorba de "munca in grup" in salile de examen pentru rezolvarea subiectelor, ciornele circuland de la un elev la altul, fie ca vorbim de o fraudare in masa in cazul probei E, matematica la Bacalaureat 2011, asistam neputinciosi la degradarea fara precendent a invatamantului romanesc.
Massmedia romaneasca prezinta tot timpul cazuri de mita, frauda, trafic de influenta in cadrul scolii romanesti, de toate gradele.
Inteleg, intre ghilimele, ca "munca in grup" se preteaza cel mai bine pentru realizarea obiectivelor educatiei, dar nu inteleg, ca aceasta sa dezvolte un anumit tip de relatie profesor-elev, una de tip "democratic", permisiv. Metoda aceasta se pare ca a dezvoltat elevilor o motivatie intrinseca, in acordarea unei importante sporite, copiatului la examene. Oricum, un record istoric de eliminati, peste 500 de absolventi, la Bacalaureat 2011, din cauza fraudarii bacalaureatului prin copiat folosind diverse metode.
Nu este greu a cauta vinovatii pentru cele intamplate in ultimul timp la examenele nationale, cu certitudine acestia sunt unii profesorii din sistem, dar trebuie precizat in mod clar si cu acordul tacit al factorilor de executie, inclusiv al ministerului.
Situatia creata discrediteaza si mai mult profesorii in primul rand in fata elevilor, a parintilor si a opiniei publice in general. Cu toate ca recent au fost facute diverse studii si sondaje la nivel national, de catre facultati specializate, se pare ca nimeni nu intreprinde nimic. Semnalele