În materie de malluri noi, România pare a fi ieşit din criză în acest an, ţinând cont că inaugurările programate pentru la toamnă sunt comparabile ca număr cu cele din anii 2007-2008 şi mult mai multe decât în 2010. Iar apetitul pentru malluri noi al dezvoltatorilor nu s-a oprit încă, bazat pe estimările consultanţilor că retailul modern din România are şansa de a creşte cu încă 60% până în 2020, cel mai mare potenţial din Europa.
Dezvoltatorii de malluri "cu tradiţie" de pe piaţa locală sunt foarte ocupaţi în această vară. Pe lângă faptul că au proiecte noi în lucru, care ar trebui finalizate la toamnă, competiţia mare este pe atragerea chiriaşilor, dar în fiecare săptămână sunt făcute noi anunţuri cu retaileri dispuşi să deschidă noi magazine, astfel că oamenii de pe zona de închiriere sunt zilnic în negocieri.
De construit însă construiesc doar dezvoltatori care au realizat cel puţin un mall pe piaţa locală, excepţie făcând omul de afaceri Panico Panayi, proprietarul proiectului Colosseum din Bucureşti, care investeşte în Chitila banii câştigaţi prin sălile de bingo şi pub-urile pe care le deţine în Anglia. Cu toate acestea, Panayi are până în prezent trei contracte mari bătute în cuie: Leroy Merlin, Carrefour şi Altex, care vor ocupa aproape jumătate din suprafaţa parcului comercial din cadrul proiectului. Bani a obţinut şi de la Bank of Cyprus, astfel că la începutul lunii iunie muncitorii trăgeau tare la viitorul spaţiu al Carrefour, care ar trebui deschis pe 18 octombrie.
Deschiderea este programată astfel cu aproape o lună înainte de un alt parc comercial în care francezii de la Carrefour vor fi "vioara întâi", aflat însă la Botoşani. "Proiectul din Botoşani va fi deschis pe 15 noiembrie. Va fi un hipermarket Carrefour de 9.500 de metri pătraţi şi o galerie de 5.500 de metri pătraţi cu Domo, New Yorker, Leonardo, Beauty Mania, Ors