Foto: eurovision.tvPiata hoteliera din marile orase europene a avut parte de oluna mai extrem de profitabila, ca urmare a unor evenimente majore cum ar fifinala Champions League, turneul de tenis de la Rolland Garros sau festivalul de muzica Eurovision. Un studiu al TRIHospitality Consulting arata cum au dinamizat aceste evenimente internationaleincasarile si profitul hotelurilor.
Dusseldorf a fost in acest an gazda finalei si a douasemifinale a concursului Eurovision. Cererea determinata de eveniment a dus la ocrestere de 17,6 puncte procentuale a ratei de ocupare a hotelurilor, pana la71,8%, fata de 54,2% in mai 2010. De asemenea, evenimentul a dus si la ocrestere foarte mare, de 80%, a tarifelor medii pe noaptea de cazare, pana la 167euro, ceea ce a insemnat ca venitul mediu per camera disponibila a crescut cuaproape 140%.
In plus, incasarile medii din zona de Food&Beverege au urcat cu 50%, la 27,7 euro per camera disponibila. Evenimentul a determinat si o crestere a profituluioperational per camera disponibila cu 330%, pana la 79 euro, fata de 18 euro inaceeasi perioada a anului trecut, in Dusseldorf.
Nu doar hotelierii din Dusseldorf au inregistrat cresteri mari ale profituriloroperationale in mai, Londra, Paris sau Istanbul au beneficiat de asemenea demajorari semnificative ca urmare a evenimentelor internationale de avengura.
Evenimentele din Londra, printre care vizita lui BarackObama si finala Ligii Campionilor au determinat cresteri de 16,2% a profituluioperational pe camera disponibila, pana la 103 euro, fata de 89, 14 euro in2010. In Paris, vizitatorii de la Roland Garros si turistii au dus la ocrestere de 11,7%, pana la 192 euro, a veniturilor medii per camera disponibilasi la o crestere de 16,8% a profitului operational mediu per cameradisponibila. Profitul mediu operational a crescut in cazul hotelurilorpariziene