- Diverse - nr. 813 / 30 Iunie, 2011 Proiectul Autostrazii Transilvania, semnat in 2003 cu o valoare estimata de 2,2 miliarde de euro, ar fi trebuit sa fie gata in 2012. Numai ca, in sapte ani, compania americana Bechtel (beneficiara proiectului), din varii motive – unele tinand de culisele politice – abia a realizat (si au fost inaugurati) 52 de kilometri, intre Campia Turzii si Gilau. Dar, conform CNADNR, nici acest tronson nu a fost finalizat, desi, culmea, a fost inaugurat. Beneficiarul a semnalat ca, pe tronsonul inaugurat lipsesc un pasaj, un pod si alti 500 de metri. Cu toate acestea, lucrarile au ajuns la 5 miliarde de lei. Anul trecut, 40% din bugetul CNADNR era antamat de Bechtel. Rezultatul? Din cele 8 sectiuni, Bechtel a finalizat una singura, dar bani a "mancat” din plin. Expertii in materie spun ca numai pentru mobilizarea utilajelor pe toate tronsoanele Bechtel a primit, asa de inceput de drum, 70 de milioane de euro. Cineva ne-a intrebat: oare cand va trece Autostrada Transilvania si prin preajma Targu-Muresului? La ritmul in care se lucreaza, nici cei de la CNADNR n-ar putea oferi un raspuns. In schimb, se aude ca Ministerul Transporturilor ar intentiona sa rezilieze contractul cu Bechtel! Numai ca mai e o problema: Autostrada Transilvania nu are clauze de reziliere! Drept care, Bechtel poate renunta oricand, Romania nu! Cu asemenea contracte paguboase, Romania a pierdut, in ultimii 20 de ani, miliarde de euro. I se imputa cuiva acest mod de a spolia bugetul statului? Sa fim seriosi! GHEORGHE GIURGIU - Diverse - nr. 813 / 30 Iunie, 2011 Proiectul Autostrazii Transilvania, semnat in 2003 cu o valoare estimata de 2,2 miliarde de euro, ar fi trebuit sa fie gata in 2012. Numai ca, in sapte ani, compania americana Bechtel (beneficiara proiectului), din varii motive – unele tinand de culisele politice – abia a realizat (si au fost inaugurati) 52 de kil